tirsdag den 5. februar 2013

Nybegynder

I maj 2012 blev jeg gravid. I løbet af efteråret viste det sig, at min ryg ikke var så stærk som den burde og sammen med min tendens til at spænde lidt for meget op i musklerne gjorde det mig mere og mere immobil. Jeg klarede mig heldigvis uden en sygemelding, men det betød helt klart mere tid i sofaen, og den ville jeg gerne bruge til noget udover tv og gravid-debatforums. Jeg kunne se fra andre blogs, at nogen var begyndt at hækle, og det lød pludselig ikke så dumt at kaste mig ud i det.

Min mor har en uddannelse som håndarbejdslærer bag sig, så jeg tog over til hende med overbevisningen om, at hun lige kunne lære mig at hækle. Jeg kom hjem med en hæklebog fra 50'erne, en nøgle lækkert uldgarn og noget, der hed en hæklenål i str. 4. Og så et uformligt stykke hækling, som jeg sagtens kunne få til at blive til noget smart babytøj. Mente jeg.

Jeg hæklede lidt videre på det, kom frem til noget, jeg ikke forstod og lagde det fra mig. Der blev det liggende i ret lang tid. Faktisk var det først da jeg i starten af december mistede et pandebånd i Berlin, at jeg blev motiveret til at starte igen. Jeg kunne nemlig ikke finde et lignende pandebånd nogle steder. Og så måtte jeg jo hækle et. Jeg fandt nogle vellignende opskrifter på nettet og tog over til min mor igen. At have et mål hjalp mig meget, og se her hvor langt jeg allerede er nået:



Begge opskrifter er fra en rigtig fin kreablog, der hedder Lutter idyl. Det øverste pandebånd er en voksenopskrift, som du kan finde her og det nederste er en børneopskrift (som jeg har forsøgt at gøre til min størrelse) og kan findes her.

Nu er jeg så på barsel, faktisk er jeg nået over terminen uden baby i hænderne, og jeg har masser af tid til at hækle. Jeg er blevet ret bidt af det, og derfor har jeg også lyst til at dele min hækleglæde med andre. Jeg syntes hurtigt det blev for meget på min personlige blog (og måske ikke lige interessant for alle læsere), så derfor har jeg oprettet denne blog.

Jeg håber den kan blive en hjælp og inspiration til andre nybegynderhæklere - jeg agter i hvert fald at dele min hækleudvikling med jer, herunder opture, nedture, blær, tips, opskrifter, garnudsalg osv.

Hvis her pludselig bliver meget stille, er det jo nok fordi min baby langt om længe er kommet ud. Jeg håber dog at kunne fortsætte hæklingen på den anden side af fødslen også - og indholdet her på bloggen kan nok godt bruges af nogen, selvom aktiviteten ikke altid kommer til at være hyppig. Men nu må vi se!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar